Zajęcia kulinarne były prowadzone przez dwóch wykwalifikowanych terapeutów. Program zajęć obejmował: Przygotowywanie prostych i zdrowych posiłków, takich jak: zupy, zapiekanki, sałatki, drugie dania, pierniki i inne wypieki. Naukę obsługi urządzeń kuchennych i korzystania z przyborów przydatnych w kuchni. Wdrażanie zasad higieny i bezpieczeństwa w kuchni. Naukę przygotowywania stołu do wspólnego posiłku. Rozwijanie umiejętności pracy w grupie oraz samodzielności w kuchni.
Uczestnicy nabyli podstawowe umiejętności kulinarne, które mogą wykorzystać w codziennym życiu, co przyczyniło się do zwiększenia ich samodzielności. Zajęcia wspierały rozwój koordynacji ruchowej, koncentracji oraz umiejętności planowania i organizacji. Praca w grupach sprzyjała integracji społecznej, budowaniu relacji oraz rozwijaniu umiejętności współpracy. Gotowe potrawy były wspólnie spożywane, co zwiększyło motywację uczestników do dalszego zaangażowania w naukę gotowania i przygotowywania posiłków. Do realizacji zajęć wykorzystano materiały zakupione w ramach projektu, takie jak: naczynia, i przybory kuchenne oraz sprzęt AGD, będący na wyposażeniu pracowni kulinarnej.