TERAPEUCI

mgr Anna Koc – MATEMATYKA METODĄ MONTESSORI
Uważam, że wielką radością jest towarzyszyć dziecku i młodemu człowiekowi w zdobywaniu wiedzy i umiejętności. Dlatego wybrałam mój zawód. Jestem absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie na kierunku Pedagogika Specjalna o specjalności rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Praca z osobami z niepełnosprawnością jest moją pasją, dlatego stale poszerzałam swoje wykształcenie. Ukończyłam terapię pedagogiczną, pedagogikę elementarną, Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych na kierunku język angielski, zarządzanie w oświacie. Do prowadzenia zajęć metodą Marii Montessori uprawnia mnie roczny kurs pedagogiki Montessori zakończony certyfikatem.

mgr Agnieszka Ślefarska – LOGOPEDIA
“Wybierz pracę, którą kochasz, a nie przepracujesz ani jednego dnia więcej w Twoim życiu” Spontaniczność, otwartość i szczerość u dzieci i dorosłych z Zespołem Downa jest dla mnie siłą napędową do działania. Czuję, że mają dużo do powiedzenia, tylko nie zawsze wiedzą jak. Z wykształcenia jestem surdopedagogiem, nauczycielem wczesnoszkolnym, logopedą, oligofrenopedagogiem, ale to właśnie logopedia i wszystko, co związane z językiem oraz komunikacją są tym, czym chcę się zajmować. Nieustannie podnoszę swoje kwalifikacje o nowe kursy i warsztaty.

mgr Justyna Dysy – TUS
Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku pedagogiki o specjalności pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką społeczną oraz pedagogika opiekuńczo – wychowawcza. Próbując dotrzeć do swojego wewnętrznego potencjału i odkryć właściwe miejsce w życiu uczestniczyłam w wielu różnych kursach oraz studiach podyplomowych m. in. oligofrenopedagogika, terapia pedagogiczna, wspieranie rozwoju i edukacja osób ze spektrum autyzmu, Trening Umiejętności Społecznych (TUS), Wybór mojej zawodowej drogi jest efektem wieloletnich poszukiwań jak umiejętnie połączyć zawód z pasją. Na co dzień pracuje w szkole podstawowej z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Praca z dziećmi sprawia mi ogromną satysfakcję i codziennie przynosi nowe doświadczenia. Podążam za myślą Beaty Pawlikowskiej „Nie dawaj dzieciom gwiazdki z nieba, pozwól im nauczyć się latać, wtedy zobaczą, że za tym pierwszym niebem jest następne, a im mocniej będą musiały napracować się, żeby tam dolecieć, tym większa będzie ich radość po dotarciu do celu…”.

mgr Hanna Ochab – ZAJĘCIA KULINARNE
Ukończyłam Pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą, terapię pedagogiczną, resocjalizację, oligofrenopedagogikę, arteterapię. Prowadzę zajęcia kulinarne, na których staram się przybliżyć nie tylko sztukę gotowania i pieczenia, ale również zasady zdrowego odżywiania, estetycznego podawania potraw czy savoir vivre’u przy stole. W wolnym czasie czytam książki, maluję obrazy, robię na szydełku, drutach, jeżdżę na rowerze i oczywiście uwielbiam gotować.

mgr Marzena Franke – ZAJĘCIA KRAWIECKIE
Jestem nauczycielem z pasją od 24 lat, ukończyłam pedagogikę w zakresie resocjalizacji, pedagogiki specjalnej. Dodatkowo poszerzyłam swój warsztat kończąc studia z surdopedagogiki i tyflopedagogiki. Należę do osób bardzo aktywnych, przez długie lata trenowałam piłkę ręczną, uwielbiam piesze wędrówki, wspinaczkę wysokogórską oraz jazdę na rowerze. To właśnie z tej miłości do sportu ukończyłam Akademię Wychowania Fizycznego. Swój wolny czas spędzam kreatywnie szyjąc i projektując odzież oraz elementy dekoracyjne.

mgr Katarzyna Bebiołka – ZAJĘCIA TEATRALNO-TANECZNE
Choreografka, tancerka, coach, artystka, malarka, pedagog tańca. Jako pedagog pracuję od 20 lat, obecnie jako choreograf i nauczyciel tańca w Młodzieżowym Domu Kultury nr 2 w Piekarach Śląskich oraz prowadzę firmę „Malsamaj Pracownia sztuki i rozwoju”. W swojej praktyce patrzę na ciało człowieka, jego umysł i emocje jako na nierozerwalną całość. Jestem promotorką rozwoju osobistego i otwartości na zmiany, pasjonatką tańca w teorii i praktyce. Swoje umiejętności taneczne doskonaliłam na międzynarodowych konferencjach tańca współczesnego oraz warsztatach tanecznych. Jako tancerka współpracowałam z Integracyjnym Teatrem Tańca Kierunek, Studium Teatru Fizycznego w Bytomiu, Teatrem Bezpańskim, Teatrem Rozbark, Śląskim Teatrem Tańca w Bytomiu. Jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, studiów podyplomowych Artystyczne Formy Aktywności Ruchowej, ukończyłam Kurs Choreografii Scenicznej, posiadam dyplom ukończenia studiów podyplomowych „Zarządzanie i umiejętności menadżerskie z elementami coachingu”. Stale się rozwijam i pogłębiam swoją wiedzę i doświadczenia. Współpracowałam z Anną Akabali, Leszkiem Bzdylem, Alexeyem Torgunakovem, Jo Stromgrenem Kompani (Norwegia), Joanem Clevillem (Wielka Brytania), Wojciechem Chowańcem, Piotrem Mateuszem Wachem. Obecnie uczęszczam do Szkoły Trenerów pracy z oddechem Prana Vision, założonej i prowadzonej przez szwedzką trenerkę Rani Spets Edgren.

mgr Marlena Trenda – SENSOPLASTYKA
Ukończyłam studia na kierunku Oligofrenopedagogika oraz Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Od października studentka Arteterapii. Kwalifikacje podnoszę również na ciągłych szkoleniach m.in TUS, terapia ręki, sensoplastyka. Stawiam na relacje z dzieckiem oraz jego potrzeby. Zwolenniczka edukacji alternatywnej i niedyrektywnej. Prywatnie lubię spacery w deszczu (bo przecież nie ma złej pogody, są tylko złe ubrania), kocham dbać o ogród, kwiaty i nadawać starym przedmiotom drugie życie.

mgr Alicja Szczęch
Jestem absolwentką kierunków Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, Oligofrenopedagogika, Tyfflopedagogika, Terapia zajęciowa. Podejmowałam i podejmuję cały czas nowe wyzwania edukacyjne. Terapeutka Sensoplastyki, Edukacji przez ruch i terapii ręki. Najważniejszy jest dla mnie kontakt z dzieckiem, jego radość, budowanie relacji oraz jego potrzeby. Jestem zwolenniczką pracy niedyrektywnej i nieszablonowej. Stawiam na naukę przez zabawę, podążaniem za dzieckiem, budowaniem relacji pełnej zaangażowania i szacunku. Staram się przyjmować takie formy kontaktu i aktywności, które sprzyjają postępom terapeutycznym. W wolnym czasie lubię podróżować, czytać książki oraz poszukiwać nowych przygód.