
Zajęcia logopedyczne:
Zajęcia logopedyczne odbywały się w formie indywidualnej, co umożliwiło dostosowanie ćwiczeń do potrzeb każdego uczestnika. Terapia pozwoliła dzieciom poprawić umiejętności komunikacyjne, w tym artykulację, płynność wypowiedzi i rozumienie mowy.
Nauka czytania:
Zajęcia były prowadzone w formie indywidualnej, co pozwoliło dostosować metody pracy do możliwości każdego dziecka. Program zajęć obejmował: Ćwiczenia w rozpoznawaniu i nazywaniu liter oraz sylab. Ćwiczenia łączenia liter w słowa oraz rozumienie ich znaczenia. Czytanie prostych tekstów obrazkowych z pomocą terapeuty i rozpoznawanie kontekstu z ilustracji. Rozwijanie zainteresowania literaturą poprzez pracę z książkami. Zajęcia pozwoliły uczestnikom zdobyć nowe kompetencje, zwiększyć pewność siebie i zainteresowanie nauką czytania. Do realizacji zajęć wykorzystano zakupione w ramach projektu materiały edukacyjne oraz zasoby i pomoce dydaktyczne posiadane przez Stowarzyszenie. Zakupione materiały edukacyjne, znacząco wzbogaciły istniejącą bazę dydaktyczną.
Zajęcia matematyczne:
Zajęcia odbywały się zgodnie z założeniami metody Marii Montessori, która wspiera rozwój samodzielności, koncentracji i umiejętności praktycznych poprzez indywidualnie dobrane zadania edukacyjne. W trakcie terapii wykorzystywano specjalistyczne materiały Montessori oraz klocki Numicon. Realizacja zajęć przyniosła zauważalne efekty w rozwoju umiejętności matematycznych u dzieci. Pomogły w zwiększeniu pewności siebie uczestników, poprawie koncentracji oraz lepszym rozumieniu podstawowych pojęć matematycznych. Do realizacji zajęć wykorzystano materiały edukacyjne zakupione w ramach środków z projektu oraz będące w posiadaniu Stowarzyszenia.